lördag, februari 16, 2008

Veronica Svärds hyckleri

Feministiskt initiativs styrelseledamot Veronica Svärd censurerade mitt kommentarsinlägg gällande "Beltranrättegången". Inte nog med att Svärd hindrade mig från att framföra mitt budskap, hon publicerade även ett inlägg, vilket visade på feministens renodlade hyckleri.

Veronica Svärd:

"Bloggar är en ny form av offentlig dialog där i princip ingen censur råder."

Svärds princip gällde tydligen inte mig. Jag avsåg kommentera Svärds blogginlägg om Tito Beltran via nedanstående kommentarsinlägg, vilket hon alltså valde att censurera.

Kommentarsinlägg till Veronica Svärds postning "Tito Beltran är en sån där våldtäktsman":

"Vem hyllade Ystads tingsrätts rättsövergrepp på Tito Beltran om inte Feministiskt initiativs Veronica Svärd? Jag hittade Svärds blogg bland länkarna till SvD:s artikel. Föga förvånande så hyllade Svärd även Monica Dahlström-Lannes. Jag granskade tidigare Dahlström-Lannes bakgrund. Läs om “Beltranrättegången” och Dahlström-Lannes på min blogg, Artikel 19.

Artikel 19, Monica Dahlström-Lannes föregivande av allmän ställning:
http://artikel19.blogspot.com/2008/01/monica-dahlstrm-lannes-fregivande-av.html

Artikel 19, Leif GW Persson om Monica Dahlström-Lannes:
http://artikel19.blogspot.com/2008/01/leif-gw-persson-om-monica-dahlstrm.html

Artikel 19, Monica Dahlström-Lannes övergrepp i rättssak:
http://artikel19.blogspot.com/2008/01/monica-dahlstrm-lannes-vergrepp-i.html"

Även Feministiskt initiativs fd talesperson Sofia Karlsson censurerade kommentarsinlägg, se länk nedan.

Tidigare inlägg i samma tema:
Fi:s Sofia Karlsson censurerade kommentarsinlägg

Inga kommentarer: