torsdag, april 03, 2008

Marcus Birro om Sara Stridsberg

Jag läste Marcus Birros blogg och fann att han kommenterade feministen Sara Stridsbergs hyllningstal till feministernas hjältinna Valerie Solanas. Stridsbergs lovord till Solanas verkade inte veta någon gräns.

Marcus Birro:

"När jag hör andra författare hylla en sinnesjuk nästan-mörderska som Solanas, vars största bedrift är att hon nästan mördade en av vår tids främsta konstnärer och skrivit en bok om att skära upp män, börjar jag gäspa och går diskret ut för att få lite luft. Jag vet inte vilka det är som sitter och talar så sövande på podiet. Men det är årets vinnare och förra årets vinnare. En av kvinnorna, den svenska som skrivit boken om Solanas,säger att hon känner sig besläktad med henne. Och inte bara det. Hon känner sig också besläktad med hennes mamma.

Herregud, tänker jag, varför ringer ingen polisen? Stridsberg heter hon."

Sara Stridsberg, ännu en obehaglig feminist att lägga på minnet. Apropå Birro, glädjande med en svensk kulturpersonlighet utan feministisk agenda.

marcusbirro.se:
Krig Hela Tiden- Fast Bara En Enda Kväll

Dagens Nyheter:
Sara Stridsberg får nordiskt prestigepris
Brinnande som ettkärleksbrev

Tidigare inlägg i samma tema:
Inti Chavez Perez om Pär Ströms debattartikel
Sofia Karlsson och Pirata Radical Cheerleaders

1 kommentar:

Anonym sa...

Sara stridsberg är faan ett bra föredöme för oss ALLA.