lördag, augusti 22, 2009

Ursula Federley och antifeministisk utseendefixering

Jag kan ibland komma på mig själv med att försöka förklara landets negativa utveckling. I fortsättningen ska jag bara titta på bilderna av Fredrick Federley och konstatera att "you haven't seen nothing yet". Vi ska vara glada att vi fick uppleva Sveriges välfärd även om en och annan person säkerligen även förväntade sig ett framtida välstånd i landet. Titta på Politikerbloggens bildgalleri med Fredrick Federley. Han ska föreställa en vuxen man, till råga på allt riksdagsledamot, dagen till ära utklädd till transvestit. Titta sedan på Vladimir Putin, George W Bush eller Margaret Thatcher. Fråga dig aldrig vad som gick fel i Konungariket Sverige, titta bara på Federley, Sahlin, Borgström eller Orbacks mormors systers häst. Vad skåda ditt norra öga?

Tack och lov hittade jag även en lista på Politikerbloggen som tilldrog mitt intresse. Tilldrog och tilldrog förresten, listan innehöll namn och bild på åtskilliga politiska lallare hemmahörande i Sveriges etablerade riksdagspartier. Listan utgjorde av förståeliga skäl inte någon angenäm upplevelse, men aktuell lista fick mig i alla fall inte att börja gråta av ren förtvivlan. Jag tänkte att jag skulle recensera tjejerna i listan och ge min syn på respketive kjoltyg. Jag vill inte höra några glåpord från feministiska återfallsbesökare i form av mansgris, antifeminist etc.

Listans förstaplats innehas av statsminister Fredrik Reinfeldts fru Filippa Reinfeldt. Fru Reinfeldt tilltalade mig inte, inte på grund av att hon skulle vara ful, utan snarare på grund av hennes ganska alldagliga, tämligen medelmåttiga utseende.

Listans andraplats innehas av en tjej vid namn Ida Karlbom. Karlbom presenteras som "Landets snyggaste politiska sekreterare" och jag kan bara instämma i skribentens bedömning. Karlbom borde till och med slå Flilippa, men Filippa vann nog en hel del på att hoppa i säng med landets statsmininster.

På tredje plats finns en obehaglig person vid namn Katrine Kielos. Kielos torde vara tämligen väl känd till följd av hennes radikalfeministiska engagemang. En obehaglig överraskning måste jag säga att återfinna Kielos på listans tredjeplats. Kielos borde vara glad med anledning av hennes tredjeplats, ty hon torde egentligen tillhöra listans bottenskrap. Ett plus i kanten dock med anledning av yvig barm.

På fjärde och femte plats återfinns Ebba Busch respektive Anna Söderström. Busch borde nog inneha en aningen lägre placering. Söderstöm finns nog med på listan av hänsyn till Sveriges gaylobby som säkerligen skulle börja gapa och skrika om en av deras företrädare inte fick utrymme i media. RFSL:s Anna Söderström ut, Folkpartiets Birgitta Ohlsson in. Nej, jag skämtade bara, Söderström ut, SD:s Louise Erixon in. Nu blev ni nog chockade, men med tanke på opinionsmätningarna så måste vi nog börja ta med Sverigedemokraterna i beräkningarna, varken vi vill eller inte.

Plats sex. Folkpartiets ungdomsförbunds Frida Johansson Metso. Partiets enda blondin. Metso torde vara fulsnygg, en snygg tjej utifrån somliga perspektiv, mindre attraktiv utifrån andra. Utifrån ett genusperspektiv borde hon dock anses vara ganska enerverande och således ganska oattraktiv. Metso utgjorde listans svåraste bedömning. En stunds funderande fick mig att vilja flytta ned henne någon enstaka placering.

Plats sju och åtta ska jag inte orda så mycket om. I varje tävling finns en och annan deltagare som inte ges uppmärksamhet, trots en i regel sällan dålig prestation. Margita Ingwall och Amanda Florin erhöll plats sju och åtta utan problem, men ingen torde å andra sidan minnas deras prestation.

Plats nio. Ferm, fröken Ferm. Miljöpartiets ungdomsförbunds ordförande Maria Ferm. Jag måste tillstå att jag gärna skulle vilja se Ferm på listans förstaplats. Maria Ferm torde vara en riktig skönhet. Jag vet inte med vilka ord jag ska beskriva henne, men hon torde vara en blandning av sexig och flummig brunett. Nej, jag kan inte göra henne rättvisa, men en given förstaplacering i alla fall.

Plats 10, Veronica Palm. Inget fel på Palm, men hon torde vara en aning uttjatad i dylika sammanhang. Nej, Palm knep visserligen tiondeplatsen utan problem, men inget att skriva hem om direkt.




På plats 10+ återfinns ett antal "bubblare". Jag skulle vilja beskriva bubblarna som tämligen chanslösa, men läkaren Susanna Strömdal borde ha en rimlig chans, om någon.

Politikerbloggen:
BILDEXTRA: Så har du aldrig sett centerpartisten Federley
SNYGGING-listan: Tjejerna

Inga kommentarer: