måndag, oktober 19, 2009

Linda Skugge om genuspsykos

Linda Skugge ursäktade i en radiointervju sina feministiska snedsteg i livet genom att likna svensk feminism vid en psykos.

Linda Skugge:

"Det var ju också en enda stor psykos, tycker jag, hela den tiden, det känns som om ingen tänkte klart."

Jag skulle inte önska min värsta fiende att bli feminist. Måhända borde man starta en hjälporganisation i syfte att bistå avhoppade feminister i deras första osäkra försök att återgå till ett liv i frihet. Ta en person som Feministiskt initiativs Claes Decker till exempel. Han torde behöva en hel del hjälp att med återfinna sin ursprungliga identitet i samband med att han slutligen lyckas genomskåda feminismen. Jag måste erkänna att jag tidigare försummade avhopparnas stora umbäranden. Jag ska fundera på saken, men nog borde någon organisation hjälpa feministerna att "hoppa av" feminismen?

YouTube:
Linda Skugge i bråk med systrarna Graaf

Tidigare inlägg i samma tema:
Feministiskt initiativs Claes Decker bög?

Inga kommentarer: