måndag, september 25, 2006

Genus och Tiina Rosenberg på Bokmässan i Göteborg

Nationella sekretariatet för genusforskning tilldelade mig tidningen Genus på Bokmässan i Göteborg i lördags. Jag tillbringade en del av söndag kväll med att läsa i aktuell tidning. Jag tänkte ursprungligen kommentera tidningens innehåll, men insåg ganska omgående att jag inte mäktade med att bemöta en hel tidning innehållande politisk propaganda. Jag blev tämligen mållös av all galenskap, maken till partisk utsaga torde inte stå att finna någon annanstans. Därtill förekom att flertal så kallade genusforskare i nämnda tidning, vilka gjorde anspråk på att bedriva seriös vetenskaplig forskning!

Inte nog med att jag blev tilldelad sekretariatets tidning, jag lyssnade även till en debattpanel, vilken delvis bestod av pseudoforskaren Tiina Rosenberg. Rosenberg framförde sedvanlig feministisk retorik, men vid ett tillfälle överraskade Rosenberg åhörarna genom att skrika någonting om att bilda en feministisk fackförening som ett led i att motarbeta alla vita, heterosexuella, medelålders män.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur menar du med pseudoforskare?