torsdag, september 21, 2006

Perspektiv på Fi:s röstandel i Umeå

Uppdaterad 26 september 01:00:

Jag drog en förhastad slutsats gällande nedanstående inslag i Sveriges Radio, vilket framgick av kommentarerna till min postning på min blogg Den lede Fi.

Den lede Fi:
Kommentarer till "Perspektiv på Fi:s röstandel i Umeå"

Jag hittade en länk till Sveriges Radio på Feministiskt Initiativs hemsida:

"Feministiskt initiativ ser ut att göra ett mycket bra val i Umeå. Sluträkningen pågår fortfarande men just nu blir Umeå den tredje bästa kommunen för Feministiskt Initiativ."

Med tanke på att Fi allena kandiderade i fyra val till kommunfullmäktige torde inte partiets tredje bästa val utgöra en sensation. Man kan givetvis även beskriva Fi:s röstandel i Umeå som partiets näst sämsta valresultat. Ovanstående journalistik påminde mig om en historia, vilken handlade om en amerikansk och en sovjetisk racerbil. Amerikanernas bil vann tävlingen varpå ryssarna beskrev landets prestation som en god andraplats. Förresten, undra om Fi kan få hjälp av Nicklas Lindgren även nästkommande val?

Sveriges Radio:
Feministiskt Initiativ gör bra val i Umeå

Inga kommentarer: