onsdag, juni 06, 2007

Snipp, Snapp, Snorum, Hej, Fitta

Jag läste på Blogge Bloggelitos blogg att RFSU tydligen ska försöka återlansera "snippa" som ord på en kvinnas könsorgan. Jag skrev ett inlägg på samma tema en gång, då med anledning av att en tjomme i SSU föreslog samma benämning. En kvinna vid namn Elisabet gav dock genusfanatikerna huvudbry med anledning av ett kommentarsinlägg på min blogg.

Elisabet:

"Dessutom måste man skicka ut en skrivelse till alla i Västerbotten. Där "snippar" man nämligen in till nån och dricker kaffe eller "jag ska bara tvär-snippa och hämta ..."."

Snippa in på Blogge Bloggelitos blogg och smaka snippa, ett bildspel föreställande tvättäkta snippa finns att beskåda på Blogges blogg, passa på och köp!

Jag besökte Dagens Nyheters länk, mestadels med anledning av att jag länkade till DN:s artikel nedan. Jag ögnade igenom aktuell artikel och avlossade en skrattsalva.

Dagens Nyheter:

"Ballongen är transparent och vit för jag ville inte ge mig in i en diskussion om rosa eller blått."

"en diskussion om rosa eller blått", nej, bevare mig väl. I Sverige av idag torde en medborgare framstå som provokativ utifall att vederbörande kastade sig huvudstupa in i en diskussion gällande "rosa eller blått".

Dagens Nyheter:

"Ja, många undrar vad de ska säga. Det skapar en trygghet om man vet vad alla delar på ens kropp heter. Det är inte fel att man känner till andra ord också, men det är bra om man kan gå till apoteket och fråga efter salva för snippan - då vet de vad man menar."

Vad bra, tänk om man kom hem med tipskupong, som han i Macken, han som inte vågade säga kondom?

Blogge Bloggelito - Regeringsblogg:
Snippa

Dagens Nyheter:
Snippa är namnet

Wikipedia:
Snipp, snapp, snorum

Tidigare inlägg i samma tema:
Snippa?

Inga kommentarer: