tisdag, oktober 20, 2009

Vart tog feministerna vägen?

Till följd av Sverigedemokraternas senaste debattartikel tvingas feministernas propaganda att göra halt. Inte en löpsedel, inte en topprubrik, inte ett enda helsidesreportage med Gudrun Schyman. Jag ögnade igenom kvällstidningarnas nyhetsreportage och såg inte en tillstymmelse till tidningens sedvanliga manshets. Jag trodde till en början att jag såg i syne, men sedan insåg jag att Sverigedemokraternas islamkritiska utfall fick hela Sveriges politiska etablissemang att övergå från att sprida radikalfeministisk propaganda till att kritisera SD. Journalisterna på Aftonbladets och Expressens redaktion tycks onekligen vara upptagana med att spy galla på SD. Vilken fröjd. Tänk att en islamkritisk debattartikel kan skapa en så lugn stämning i media. Visserligen tvingades jag utstå en surmulen Maud Olofsson i debatt med Jimmie Åkesson i Sveriges Televisions morgonprogram, men hon yppade i varje fall inte ett ord om jämställdhet. Fantastiskt. Ska turen hålla i sig även resterande del av dagen tro?

Sveriges Television:
Debatt Jimmie Åkesson (SD) och Maud Olofsson (C)

Inga kommentarer: