måndag, april 11, 2011

Tio skäl till att hata feminister

Signaturen Gustav S sammanfattade i ett kommentarsinlägg i anslutning till Bonnie Bernströms debattartikel i Newsmill sitt hat mot feminister via en lista innehållande tio punkter. Jag kan inte annat än att hålla med Gustav S i hans beskrivning av landets feminister.

Gustav S:

"Så här är min topp tio över varför jag hatar feminister:

1. Dom kränker 50% av folket med generaliseringar som klassats som rasism om dom riktats mot vilken annan generaliserad grupp som helst.

2. Dom förlitar sig på postmodernistiska påståenden som inte går att bevisa, typ "varje man är en indirekt våldtäktare ty han är en del av patriarkatet".

3. Dom vägrar bemöta kritik utan duckar med argument av typen "Nu tycker jag att du använder manliga härskartekniker".

4. Dom säger oftast ingenting konkret utan diskuterar samhället i så abstrakta termer att man kan läsa in precis vad man vill (typ "det finns förtryckande strukturer").

5. När dom säger något konkret så är det oftast blaj, typ för få kvinnor på sedlar med hög valör.

6. Dom struntar fullständigt i det kvinnoförtryck som faktiskt pågår i andra länder, t ex hedersmord, utbildningsförbud och kvinnlig omskärelse.

7. Dom betraktar samhället som en uppsättning grupper snarare än en uppsättning individer, och dom grupper som är mest "kränkta" har trumf. T ex är gruppen "muslimer" kränkt, så om en muslimsk man snittar av blygdläpparna på sin dotter så är han helt ändå en helt ok kille, ur ett genusperspektiv.

8. Dom tror att alla kvinnor skulle tycka likadant som dom själva ifall dom bara fick lite genuscertifierad upplysning, t ex att ingen kvinna "egentligen" kan välja att prostituera sig istället för att lyfta skitlön på Lidl.

9. Dom tror att uttrycket "några män" kan bytas ut mot uttrycket "alla män". T ex betyder "Män slår kvinnor" både att några män gör det, och på något mystiskt sätt också att alla män gör det.

10. I grund och botten vill dom bara ha pengar, t ex genom att bli inkvoterade till jobb dom inte är kvalificerade för eller genom att kvotera in sina kompisar till sagda jobb så att dom sedermera kan bli bjudna på rödvin."

Framförallt punkt tio torde stämma in väl på många av dagens feminister. Det genusindustriella komplexet har kommit att bli en födkrok för allehanda inkompetenta människor i jakt på statsbidrag.

Newsmill:
Genusanalys av de nya sedlarna behövs!

Tidigare inlägg i samma tema:
Folkpartiets Bonnie Bernströms genusanalys av Riksbankens nya sedlar

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är glad att du delar min beskrivning. Jag roade mig just med att googla mig själv och det var så jag hittade din blogg.

Jag står fast vid min kritik av den svenska feminismen men skulle idag inte säga att jag "hatar" feminister. Skrev just en ny kommentar på Newsmill apropå attentatet i Norge, spekulationerna kring att näthat kan ha inspirerat Breivik, och min övertygelse att det är rätt meningslöst att lägga kollektiv skuld på olika politiska grupperingar för hans dåd.

I sammanhanget har jag trots allt beslutat mig för att själv använda en vänligare ton online.

Tanken på att en framtida libertariansk terrorist skulle kunna inspireras av vad jag skriver är totalt osannolik men likväl skrämmande.

Tack annars för en insiktsfull blogg.

/Gustav S

Anonym sa...

Tänk att du vet så mycket om feminism!



Ps. Var ironisk <3

/ Bitterfittan

Anonym sa...

Man undrar ju vem som är bitter....

Anonym sa...

Jag kan tänka mig det finns fler skäl