onsdag, april 23, 2008

Jämställdhetshysterins pris: 400 miljoner kronor per år

Aftonbladet avslöjade jämställdhetshysterins pris i en artikel om regeringens jämställdhetspolitik. Jag måste erkänna att jag blev aningen skärrad av Aftonbladets siffra. Sveriges regering budgeterade inte mindre än 400 miljoner kronor per år till olika vansinnesprojekt i jämställdhetens namn. Inte nog med att medborgarna måste uthärda regimens jämställdhetsfanatism, man måste därtill bekosta eländet med skattemedel motsvarande en hel förmögenhet. Regeringens vettlösa jämställdhetspolitik förslösade ett belopp motsvarande en fjärdedel av kostnaden för att omintetgöra sjukvårdsköerna i landet. Tack och lov förskingrade regeringen "bara" 148 miljoner kronor av 2007 års ekonomiska bistånd. Socialdemokraternas jämställdhetspolitiska talesman, tillika fd JämO, Claes Borgström blev givetvis alldeles till sig med anledning av regeringens policy. Borgström ville spendera samtliga 400 miljoner kronor på diverse fantasifulla jämställdhetsprojekt. Hans jämställdhetsfrenesi torde onekligen inte veta någon gräns. Märk väl att Borgström i egenskap av jämställdhetspolitisk talesperson kan komma att bli landets nästa jämställdhetsminister i händelse av en socialdemokratisk regering 2010. Min framtidsutsaga gjorde mig illa till mods, tänk Mona Sahlin som statsminister, Thomas Bodström som justitieminister och Claes Borgström som jämställdhetsminister. Tre av statsfeminismens främsta företrädare i en och samma regering, bevare mig väl!

Aftonbladet:
250 miljoner till jämställdhet frös inne

Tidigare inlägg i samma tema:
Vill vi betala jämställdhetens pris?

Inga kommentarer: