Klar kärringvarning på Handelshögskolan i Göteborg
Statsfeminismens tentakler tycks sträcka sig ända till Kina. TT:s journalister på plats i bilsalongen i Shanghai fick Pär Östberg, chef för Volvos lastbilsverksamhet i Asien, att skicka hem en grupp kinesiska modeller som poserade i Volvos monter. Volvos lokala organisation begick enligt Östberg "ett misstag" i samband med att man anlitade modellerna i fråga. Göteborgs-Posten rapporterade om genuseländet i Shanghai i inte mindre än två artiklar och en ledare. TT:s journalister måste utgöra en välskolad samling genusidioter som överhuvudtaget tog upp saken till diskussion. Volvos chef Pär Östberg måste därtill vara en genusmes av Guds nåde eftersom han utan att blinka gick journalisternas ärenden och gav modellerna foten. Jag hann inte ens smälta genusvansinnet i Göteborgs-Postens första artikel innan ännu en genusidiot tilläts komma till tals i tidningens andra artikel, se nedan.
Eva Ossiansson:
"Varumärkesexpert Eva Ossiansson tycker att Volvo måste tänka nytt i stället för att använda aphjärnan. Kanske en naken man på huven?"
"När man bygger varumärken måste man i alla situationer signalera rätt värden och associationer. Volvos kärnvärden är säkerhet och kvalitet och det rimmar väldigt illa med kvinnor i korta kjolar som hänger över huvarna."
Jag ska rakt inte anlita "varumärkesexperten" Eva Ossiansson för att bygga ett varumärke. Ena stunden hävdade Ossiansson att Volvo borde "...signalera rätt värden och associationer" varpå hon i nästa andetag föreslog att företaget "...kan väl ha en naken man på huven till exempel". Vad f-n? Vill Ossiansson ersätta en samling vackra kinesiskor med en naken man på en motorhuv och därigenom signalera Volvos värden på bilsalongen i Shanghai? Genusskojare, give me a break!
Jag hoppas innerligt att bilsalongens besökare inte noterade genusspektaklet som utspelade sig i Volvos monter. Varför måste feministerna skämma ut oss svenskar utomlands? Jag vill inte bli betraktad som en fåntratt utomlands på grund av svenska feministers stollighet annorstädes.
Ovanstående händelseförlopp visade också på feministernas oerhörda makt i samhället. En handfull fagra kvinns i en monter i en bilsalong och en volvochef höll på att göra i brallan på andra sidan jordklotet. Tala om könsmaktsordning!
Jag kan inte låta bli att tycka lite synd om modellerna i Volvos monter. En samling unga, vackra kinesiskor förnedras inför öppen ridå på grund av ett gäng svenska genusjournalisters vansinniga frågor. Hey, feminists, leave us alone. We do not need no thought control.
Göteborgs-Posten:
"Klar gubbvarning"
AB Volvo tog bort brudarna i Kina
Svenska Dagbladet:
AB Volvo kör med brudar i Shanghai
Dagens Nyheter:
AB Volvo kör med brudar i Shanghai
YouTube:
Pink Floyd - Another Brick in the Wall - part 2
1 kommentar:
Notera också att de vackra kinesiskor som stod i montrarna hade fina klänningar på sig som gick nedanför knäna.
Vet inte hur man kan tycka att det är att ha kort kjol? Men feminister kanske är helt klädesblinda?
Skicka en kommentar