tisdag, juli 04, 2006

Bodströms fot i kläm i Almedalen

Italien besegrade Tyskland via två fina mål, vilka jag tog del av i TV4:s sändning från fotbolls-VM. Jag växlade omgående till Svt och hamnade i en intervju med justitieminister Thomas Bodström. Bodström tittade förmanande in i TV-teamets kamera och redogjorde i sakliga ordalag angående lobbyorganisationernas icke objektiva inställning. Bodström påstod att en intresseorganisation förordade en speciell politisk fråga. Jag upplevde Bodströms utspel som ganska beklämmande och inte blev situationen bättre av att jag erinrade mig om att mannen representerade Sveriges rättsystem. Bodströms ogenomtänkta utspel oroade mig med anledning av svenska rättstatens prekära situation.
Apropå Bodström, idag föreställde jag mig Bodström i en klassisk skämtteckning med pratbubblorna "foten i kläm" och "jajamensan", varpå jag såg Bodström med foten klämd i ett datorchassi. Nämnda dagdröm infann sig i samband med att jag läste om ryska internetsidan allofmp3.com i Aftonbladet. Bodströms antifildelningskampanj i form av utvidgad upphovsrättslagstiftning och ministerstyrd(?) polisrazzia torde inte föranleda någon vidare samhällsförändring. Jag kan inte ens föreställa mig en begränsad distribution av digital information med anledning av Bodströms menlösa agerande i aktuell fråga. Mina trogna läsare vet att jag tidigare förordade Bodströms avgång, men då med anledning av hans oförmåga att åstadkomma ett fungerande rättsväsende.

Aftonbladet:
AFTONBLADET TESTAR: www.allofmp3.com

Nordmark.nu:
Tänk positivt!

Inga kommentarer: