måndag, december 11, 2006

Mona Sahlin, en varannan damernas?

Jag noterade att damerna inte längre ska inneha en gräddfil in i maktens boning. Mona Sahlin gjorde sig till åtlöje i samband med att hon kommenterade regeringens nya politik.

Mona Sahlin i Dina Pengar:

"Det är märkligt att så fort det ska in kvinnor pratas det om kompetens, men aldrig när det bara är män."

Mona Sahlin måste nog fila lite på sin retoriska framtoning ifall hon vill framstå som någorlunda sansad i svenska folkets ögon. Jag kan inte låta bli att citera Kurt Lundgren angående Mona Sahlins tilltänkta partiledarskap.

Kurt Lundgrens blogg, Östra Ölands fria horisont:

"Jag för min del hoppas intensivt på Mona Sahlin, då är socialdemokratin borta från makten för evigt. En sansad kille som Tomas Östros, det vore direkt livsfarligt."

3 kommentarer:

Anonym sa...

Varför inte utse en häst.
Då stod ju "tokan Måna Muslim " i TV och ibörjan av 90-talet och sade ,att
"de som röstar på SAP är så lojala till partiet ,att de skulle rösta på detta parti även om partiledaren var en häst!"

John Berg sa...

Jag minns även Jens Orbacks utspel i en radiointervju i samband med att han blev beskylld för att vara homofob.

Orback i Dagens Eko:

"Jag hade också en härlig syster till min mormor som bodde i Kanada. Hon bodde med en häst där. Jag tyckte det var underbart."

Socialdemokraternas främsta företrädare tycks ha en märklig dragning till hästar.

John Berg sa...

Oj, jag glömde att infoga källa till postningen ovan:

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_8551244.asp