onsdag, mars 19, 2008

Polismyndigheten angående Lundbergs örfil på Josefsson

Jag fick precis ett mail från Polismyndigheten i Stockholms län. Polismyndigheten vidtog ingen åtgärd utan rekommenderade mig att anmäla Lundberg på egen hand.

Polismyndigheten i Stockholm län:

"Du undrar vad Polismyndigheten eller Åklagarmyndigheten ska vidta för åtgärder med anledning av det du här beskriver

För att Polisen ska vidtaga någon åtgärd i det här fallet måste först en anmälan om händelsen ha inkommit. Jag vet inte om så har skett, men om du önskar göra en anmälan går det bra att göra här med e-post. Du kan också ringa 114 14 eller besöka en polisstation för att göra anmälan."

En förmodad riktig inställning från polisens sida. Allmänt åtal borde mig veterligen innebära att en åklagare kan väcka åtal i allmänhetens intresse, dvs utan målsägarens inblandning. Således borde City åklagarkammare i Stockholm spela en avgörande roll. Vad ska åklagaren svara på mitt mail tro? Om du inte begrep vad ovanstående inlägg handlade om så kanske du borde ta del av ärendets första del, se länk nedan.

Tidigare inlägg i samma tema:
Angående Lundbergs misshandel av Josefsson i SVT

Inga kommentarer: