onsdag, april 09, 2008

Påminnelse skickad till City åklagarkammare i Stockholm

Jag vill bara upplysa mina läsare om att jag precis skickade en påminnelse till City åklagarkammare i Stockholm angående Lundbergs misstänkta misshandel av Josefsson, se nedan.

"Hej

Jag skickade ett mail innehållande nedanstående förfrågan avseende en möjlig misshandel. Svarsmail uteblev dock. Vänligen besvara nedanstående mail. Tack på förhand.

Jag läste i Aftonbladet att Sveriges Televisions medarbetare Jan Josefsson blev slagen med en kraftig örfil i ansiktet i anslutning till inspelningen av SVT:s programserie "TV-stjärnan". I Aftonbladets artikel framgick även vem som utförde aktuell gärning, nämligen SVT:s medarbetare Anne Lundberg. Aftonbladet publicerade även bildbevis och återgav Josefssons reaktion på så vis att man måste anta att Lundbergs örfil inte vore att betrakta som en kamratlig tillrättavisning. Lundbergs agerande torde utgöra en misshandel av normalgraden, alternativt en ringa misshandel. En misshandel torde utifrån dagens lagstiftning även utgöra allmänt åtal. Jag vill veta vilken åtgärd som Polismyndigheten och Åklagarmyndigheten ska vidta med anledning av ovanstående händelseförlopp?

Länk till Aftonbladets artikel gällande Lundbergs misstänkta misshandel av Josefsson:
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/tv/article2035160.ab

Hälsningar
John Berg"

Tidigare inlägg i samma tema:
Angående Lundbergs misshandel av Josefsson i SVT
Polismyndigheten angående Lundbergs örfil på Josefsson

1 kommentar:

Jean Moulin sa...

På dem, Johnny Boy!

Var som en irriterande mygga, som de inte kan träffa.