torsdag, mars 06, 2008

Jämsides med Feministiskt initiativ

Jag surfade in på en okänd hemsida och tog del av en obehaglig artikel. Jag gjorde en källkritisk granskning av aktuell hemsida och fann till min förvåning att ingen mindre än JämO låg och lurade i vassen. Jag visade måhända prov på en väl naiv inställning, men inte trodde jag att JämO spred så osminkad feministpropaganda. Nåväl, apropå tidningen Jämsides obehagliga artikel. I aktuell artikel medverkade Drude Dahlerup och Sofia Karlsson, båda med välkänd koppling till Feministiskt initiativ. Såväl Dahlerup som Karlsson fick utan vidare sprida feministisk propaganda i JämO:s tidning. Dahlerup och Karlsson hävdade att feministerna blev utmålade som fula som ett led i männens beprövade härskarteknik. Karlsson, själv skicklig på att utöva härskarteknik, klagade på antifeministernas utseendefixering. Min vana trogen vill jag ju inte vara sämre än att leva upp till radikalfeministernas beskyllning. Härmed vill jag utlysa en tävling. Vem i Feministiskt initiativ vill du utnämna till Fi:s vackraste kvinna? Jag måste säga att Fi:s fd talesperson Devrim Mavi tilltalade mig. Att hon valde att lämna Fi:s ledning torde bara vara ett plus i kanten. Hennes gråtmilda attityd i filmen om Fi, Viljornas kamp, fick mitt arma manshjärta att bulta. Av någon outgrundlig anledning valde hon olyckligtvis att sminka sig med rött läppstift, feministernas sedvanliga vanprydande attribut.

Tidigare inlägg i samma tema, extern länk:
A19:s topplista över politiska bejbs

Inga kommentarer: