torsdag, maj 08, 2008

Ungdomsstyrelsen och Feministiskt initiativs etableringsbidrag

Jag kontaktade Ungdomsstyrelsen i syfte att få tillgång till all information gällande Feministiskt initiativs ansökan om etableringsbidrag. Döm av min förvåning då jag insåg att myndigheten inte tillhandahöll aktuell information i digital form. Därtill vill man att jag ska betala en icke oansenlig summa om man ska skicka pappersdokumenten till mig. Ungdomsstyrelsen skickade nedanstående svarsmail till mig.

Ungdomsstyrelsen:

"Hej John,

Handlingarna finns tyvärr inte i digital form men jag kan skicka kopior med vanlig post. Vi tar en avgift för kopior enl avgiftsförordningen, det kostar 50 kronor för 10 sidor och därefter 2 kronor per sida. I ärendet finns totalt 57 sidor och då har jag räknat med samtliga bilagor till ansökan samt kompletteringar. Det blir alltså 144 kronor.

Jag behöver en adress av dig att skicka handlingarna till. Fakturan skickas separat.

Vänliga hälsningar
___________________

Hélène Gabel - registrator"


Jag måste alltså hosta upp med 144 kr om stenåldersmänniskorna på Ungdomsstyrelsen ska skicka handlingarna till mig.

Bloggar:
, , , , ,

Inga kommentarer: