torsdag, april 21, 2011

Busted by the genusmaffia

Jag försökte undvika att läsa om eländet, men råkade av en ren tillfällighet att klicka på Svenska Dagbladets länk till nyheten. Jag trodde faktiskt i min naiva enfald att jag gick händelserna i förväg då jag i ett tidigare blogginlägg kommenterade Svenska Badmintonförbundets genusutspel, men icke. Jag borde ha förstått att genusmaffian likt en blodhund redan hade fått vittring på nyheten. Självklart slog genusmaffian till inom loppet av några sekunder efter Svenska Badmintonförbundets publicering.

Svenska Dagbladet:

"Först drabbade blir Sveriges främsta dubbelpar Emelie Lennartsson och Emma Wengberg."

"Först drabbade"? Vi snackar kjol här va? Eller handlade Svenska Dagbladets artikel om naturkatastrofer, kärnkraftsolyckor och pandemier i en salig blandning? Först drabbade? Give me a break, igen.

Svenska Dagbladet:
Kjoltvång upprör Badmintonsverige

Tidigare inlägg i samma tema:
Genusbadminton

Inga kommentarer: