lördag, februari 11, 2012

Aftonbladets onyanserade ledare om Maria Svelands hatartikel

Sajten Newsmill publicerade idag en debattartikel skriven av Pär Ström i vilken Ström kommenterade Aftonbladets förljugna bild av reaktionerna på Maria Svelands hatartikel i Dagens Nyheter härförleden.

Pär Ström:

"När det gäller genusfrågan kan jag konstatera att Maria Svelands rörelse (feminismen) sedan länge har växt samman med makten. Feminismen har institutionaliserats så till den grad att många inte ens märker dess ständiga närvaro på så gott som alla samhällets arenor. Det politiska och mediala etablissemanget är helt genomsyrat av feministiska värderingar, och avvikande uppfattningar peststämplas och motarbetas. Detta har förskjutit mittpunkten, så att jämställdister som jag (som har fräckheten att kräva lika rättigheter och skyldigheter för könen, med början i att införa könsneutral lagstiftning) kallas ”extremister” av Maria Sveland."

Läs Aftonbladets onyanserade påhopp på Pär Ström och ta sedan del av Ströms svaromål på Newsmill, se länkar nedan.

Pär Ström:

"Jag vet inte om de bland annat syftar på mitt svar i DN, där jag skrev att etablerade feminister har använt termer om mig som att jag har ”rövknullat” svenska kvinnor (författaren Katerina Janouch), att jag är ett ”rötet pisshuve” (förläggaren Johannes Klenell), att jag förstår mindre än en apa (författaren Susanna Alakoski) och att jag är en ”liten stropp” som är ”för ful för att ta i ens med tång (Karin Ahlquist som suttit i valberedningen för Feministiskt Initiativ)."

När ska Maria Sveland, Susanna Alakoski, Katerina Janouch, Johannes Klenell och Karin Ahlquist med flera framföra en offentlig ursäkt till Pär Ström med anledning av deras förolämpningar av honom som person?

Aftonbladet:
Breivik hatade det politiskt korrekta

Newsmill:
Det är snarare feministerna som vill censurera mig

Tidigare inlägg i samma tema:
Feministisk härskarteknik: Förlöjligande

Inga kommentarer: