tisdag, oktober 27, 2009

Schyman och Åkesson i feminsitisk tungkyss?

I fredags publicerades tydligen ännu en debattartikel signerad Feministiskt initiativs talesman Gudrun Schyman. Schyman torde i skrivande stund inneha någon slags rekord i massmedial överrepresentation. Schymans procentuella utrymme i massmedia torde överträffa Fi:s väljarstöd med råge. Schyman ska medverka i TV4:s populära underhållningsprogram Let's Dance, hon hade tidigare en talkshow i TV8, hon kom till tals i tidningarna via ett otal helsidesreportage, hon fick en uppsjö debattinlägg publicerade i sitt namn, hon medverkade i föregående veckas Kvällsöppet i TV4 med mera, med mera. Tala om att få utrymme i media på bekostnad av andra intresseorganisationer. Schyman torde utan tvekan vara journalisternas kelgris.

Jag kan inte bärga mig i väntan på Sverigedemokraternas ordförande Jimmie Åkessons medverkan i Let's Dance. Jag ska man spänning följa hans muslimhets i hans kommande talkshow. Dessutom ska vi i princip dagligen ta del av Åkessons debattinlägg i Aftonbladet och Expressen. Jasså, inte? Nej, givetvis inte. Åkesson torde nämligen inte inom en överskådlig framtid bli favoritiserad på samma vis som Schyman. Varför? Förklaringen torde vara lika enkel som skrämmande, feministerna favoritiseras nästan alltid av media medan ett parti som Sverigedemokraterna ofta skandaliseras i massmediala sammanhang. Med andra ord, förvänta er ingen tungkyss Schyman och Åkesson emellan i direktsänd TV.

Men, men, könsmaktsordningen då, stammade säkert en och annan feminist i samband med att man läste ovanstående analys. I skuggan av patriarkatets förtryck borde väl inte kvinnorna få komma till tals? I egenskap av diskriminerad torde man väl inte vara överrepresenterad i massmedia? Nej, givetvis inte. En diskriminerad samhällsgrupp tillåts givetvis inte prägla all politisk debatt. Nu ska polletten trilla ned i en och annan feministlakejs huvud. Feministerna blev nämligen inte förtryckta av alla män. Feministernas älskade könsmaktsordning torde vi inte ens veta av i dagens svenska samhälle. Feministerna torde tvärtom i själva verket utgöra förtryckarna!

Nej, nej, sluta, kved feministerna. Avslöja inte könsmaktsordningens ovetenskapliga grund, äventyra inte folkets stöd till statsfeminismen! Jag ska vara snäll. Jag ska låta min kritik stanna vid dagens upplysning gällande feministernas överrepresentation i massmedia. Jag ska inte vid ett och samma tillfälle slå undan benen på landets naiva medborgare, vars tillvaro domineras av en nära på religiös tilltro till en så kallad könsmaktsordning. Ett steg i taget!

Förväntade du dig en analys av Schymans debattartikel i Aftonbladet i mitt inlägg ovan? Jag orkade tack och lov inte ta del av Schymans skitsnack idag. Jag gjorde ett försök, men kom på mig själv med att gäspa mig igenom artikelns första stycke, varpå jag valde att strunta i resten av artikeln. Missade jag någonting av värde? Utgjorde min fråga om huruvida jag missade någonting av värde en seriös fråga? Nej.

Aftonbladet:
”Vi marginaliserar SD:s möjligheter”

Inga kommentarer: